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중국 길림성 6월부터 300km 주행 새로운 전기버스 운행 예정

인산철뱅크 2009. 2. 26. 13:25


(2009-02-21 15:53:28)

Chinese province to roll out electric buses with 300-km battery range
09:49, February 21, 2009 People's Daily online.

배터리 한번 충전으로 주행거리 300km를 달리는 70대의 전기버스(electric buses)가 중국 동북3성 중의 한 곳인 지린성(길림성)에서 오는 6월부터 운행 개시될 것이라고 중국 관영 신화통신을 인용 인민일보가

21일 보도했다.

이 버스는 리튬이온 배터리로 구동되는데 20분 충전에 최대 300km를 주행할 수 있다고 연구자들은 밝혔다. 100~150km밖에 주행하지 못했던 기존의 전기와 비교해 충전시간도 짧아졌고 주행거리도 두배나 늘어난 것이 특징이라고 지린성 리튬이온 배터리 재료 에스앤티 혁신센터의 연구자인 시에 하이밍이 설명했다.

시에 연구자는 늘어난 주행거리는 보다 발전된 인산철염(LifePO4)배터리를 이용했다고 밝혔다. 인산철염 배터리는 기존에 널리 쓰이고 있는 납산 배터리 보다 더 안전하고 수명이 긴 것이 특징이다.

중국 지린성 남부에 위치한 랴오위안 정부는 24인승 버스를 20대를 구입했으며 장춘시정부도 50대 주문을 해 놓은 상태이며, 24인승 전기버스는 현재 동쿤 뉴에너지 기술 및 FAW 버스 앤 카우치사 공동으로 제작 중에 있으며 장춘시와 장춘시 남쪽 200km 떨어진 랴오위안의 도로를 달릴 예정이다.

시에 연구자는 전기버스 가격은 약 7만3145달러로 팔릴 것이라고 말하고, 이 새로운 전기버스로 매 100km마다 주행할 때의 비용은 35위안이며 일반 휘발유 버스의 비용인 120위안보다 훠씬 저렴하다고 밝혔다.

이 새로운 전기버스에 장착되는 배터리는 2000회 이상 충전이 가능하며 한번 충전시간은 20분으로 버스나 택시에 이용된다.

Seventy electric buses with double the maximum range of conventional electric cars will go into use in June in northeast China's Jilin Province, a researcher said Friday.

The bus, driven by a Lithium-ion battery, can travel more than 300 km on a 20-minute battery recharge, compared with 100-150 km for conventional electric cars that usually take more time to recharge, said Xie Haiming, a researcher with the Lithium-ion Battery Material S&T Innovation Center of Jilin Province.

Xie said the increased range was gained by using the advance LiFeP04 battery, which was safer and had a longer life than the widely-used lead acid cell.

The government of Liaoyuan was buying 20 of the 24-seat buses and the Changchun city government had ordered 50.

The 24-seat buses are being made jointly by the Tongkun New Energy Technologies Co., Ltd and FAW Bus and Coach Company and will run on the roads in the provincial capital of Changchun City, and Liaoyuan, about 200 km to the south of Changchun, as of June.

Xie said such a bus would sell 500,000 yuan (73,145 U.S. dollars).

"The cost for every 100 km of travel by the new bus is 35 yuan, much lower than 120 yuan by petrol-driven buses," Xie said.

The battery on the new bus can be recharged up to 2,000 times for just 20 minutes each time, making it a good power supply for buses and taxies, Xie said.

Source: Xinhua